Keresztényként a világban [2023 - Tavaszi találkozó]

A 2023-as nyári táborszezon kezdete előtt tekintsünk vissza, milyen volt a tápiós tavaszi gyerek- és ifjúsági találkozó!

Április 22-én, egy gyönyörű tavaszi szombaton rendhagyó találkozón vehettek részt a tápiós gyerekek és fiatalok.

A gyermektalálkozóra érkezők egy szuper napot tölthettek a maglódi iskolaudvar és a plébánia területén. A templomban tartott zenés, énekes reggeli ima után két kiscsoportba rendeződtek, majd a csoportvezetők irányításával elindultak felfedezni, hogyan is lehet keresztényként élni a világban.

Az akadályverseny egy-egy állomásán a való életben is előforduló próbákat kellett kiállniuk. Így sor került a szomorúak vigasztalására, de fejtettek rejtvényt is, s egy öltöztető verseny után megbeszélték, milyen fontos a szegények megsegítése. Utóbbihoz hasonló feladat volt még az éhezők etetése, itt szimbolikusan el kellett juttatni az ételt (jelen esetben teniszlabdát) az éhezőhöz.

A próbákat mindkét kiscsoport nagy bátorsággal és lelkesedéssel kiállta. Ezt követően egy finom bográcsban főtt paprikás krumplival töltöttük meg a hasunkat, ezután pedig lazításképpen pár rövid táncot tanulhattak a gyerekek. A délután hátralévő részét játékkal töltöttük az iskola udvarán.

Az ifjúsági találkozó „bázisa” szintén Maglód volt, de a Budapest határában található Merzse-mocsárba szerveztünk túrát, amelynek keretein belül előadásra, kiscsoportos beszélgetésre, játékra és uzsonnára is sor került a szabad ég alatt közel 30 fővel. Szerencsénkre az időjárás végig kedvező volt.

A téma (keresztényként a világban) fontos és nagyon aktuális kérdéseiről szóló előadás után kisebb csapatokban dolgozhattuk fel a hallottakat, megoszthattuk egymással személyes történeteinket, tapasztalatainkat. Túránk egyik állomásán pedig finom lángos várt minket, amit hálásan köszönünk egy tápiós anyukának!

A gazdag természet megfigyelése remek alkalmat nyújtott arra, hogy elmélkedjünk, kicsit csendben elvonuljunk a világtól, játékok és „szelfi-time”, tehát szabad barangolás is belefért a túraútvonal gyönyörű állomásain.

A közel 6,5 kilométeres kirándulás után a párhuzamosan zajló gyermektalálkozó résztvevőivel együtt mehettünk szentmisére. A szertartást Pálfalvi Tamás atya celebrálta a maglódi Rózsafüzér Királynéja templomban, majd a plébánián a helyi testvérek által készített vacsorát kaptunk, és tábortűz melletti lazítással zártuk a napot. Azt hiszem kijelenthetem, hogy minden résztvevő örömmel és kellemesen elfáradva tért haza.

Hálásak vagyunk az együtt töltött időért! Reméljük ez az alkalom is hozzátett mind a gyerekek, mind a fiatalok elképzeléséhez, hogy hogyan is kell keresztényként élni a világban!

Kiss Anita és Molnár Zsófi

A találkozón készült képek megtekinthetők ide kattintva.